Fri frakt fra 699,-

  • Fri frakt fra 699,-

  • Rask levering

  • 30 dager åpent kjøp

Kjøpsbetingelser

1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos workwell.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom workwell AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos workwell.

2. Partene
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: workwell AS
Organisasjonsnummer: 932 368 056 MVA
Postadresse: Revdalsvegen 29, 7563 Malvik
Telefon: 41565691 (Mandag - fredag: 08:00 - 15:00)
Epost: post@workwell.no eller vårt kontaktskjema

Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

4. Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke workwell stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling
Hos oss kan du velge mellom seks trygge og sikre betalingsmetoder.

Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto.

Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 08 - 20, lørdag 10-18 og søndag 11-19)

Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Riverty faktura. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager fra når varen er sendt.

Handler du som bedrift er det 30 dagers betalingsfrist.

Riverty delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.

Verdt å merke seg ved valg av Riverty faktura/delbetaling:

Riverty fakturavilkår

Informasjon om hvordan Riverty behandler dine personopplysninger

Riverty kan kontaktes på telefon 22 87 89 30, på e-post customercare@riverty.no eller på www.riverty.com.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt Riverty faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.riverty.com. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden.

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna faktura med 30 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager fra når varen er sendt.

Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

Klarnas vilkår og betingelser

Klarnas personvernerklæring

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 (mandag til fredag 08 - 18) eller på www.klarna.no

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt Klarna faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden.

Man må være fylt 18 år for å handle.

7. Leveringsmetoder
Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri frakt på bestillinger fra kr. 699,-

Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og da vil det stå "Gratis" på et av alternativene. Fraktselskapet vi benytter oss av er Postnord. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste utleveringssted. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.

Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. 99 kr i frakt på bestillinger under kr. 699,-
Velger du dette alternativet vil bestillingen bli sendt til nærmeste utleveringssted. Fraktselskapet vi benytter oss av er Postnord. Dette alternativet har en pris på kr. 99,-.

Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hen, eller hens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett

Hos workwell har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Du vil få en kvittering fra Postnord når du leverer inn pakken. Ta vare på denne frem til du får beskjed om at returen din er mottatt og ferdig behandlet hos oss for å kunne dokumentere innlevert retur. Uten kvittering står du selv ansvarlig frem til pakken scannes inn som levert til Postnord. 

Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på kr. 149,-. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Undertøy kan ikke byttes/returneres. Ullunderøy og superundertøy kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/lukt.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt). Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du angrer hele kjøpet uten å legge inn en ny bestilling, vil vi belaste deg for utgående frakt på kr. 149,-, selv om bestillingen opprinnelig kvalifiserte for fri frakt. Dette er for å dekke de faktiske fraktkostnadene. På samme måte vil vi også belaste deg for utgående frakt dersom summen av bestillingen din etter eventuell retur havner under grense for fri frakt, ettersom vilkåret for fri frakt da ikke oppfylles.

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden.

Riverty kan kontaktes på telefon 22 87 89 30, på e-post customercare@riverty.no eller på www.riverty.com.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91, på e-post info@klarna.no eller på www.klarna.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Riverty/Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ved retur og refundering av varer kjøpt med gavekort, lades gavekortet opp igjen med returverdien. Dette gjelder også om det er brukt andre betalingsmetoder. Gavekortet blir fylt opp først, og resterende beløp vil bli tilbakebetalt via Vipps/Visa/Nets/Klarna.

Ubrukte varer:
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på jobb hvis du skal returnere dem.

Du kan ikke benytte skoesken som sendingsemballasje. Da vil skoesken bli ødelagt. Sko og andre varer skal alltid pakkes inn i en egen sendingsemballasje slik at original emballasje som hører til produktet ikke blir skadet. Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt vil varen anses som brukt.

Brukte varer:
Dersom du returnerer en brukt vare, vil den bli returnert til avsender for vedkommende sin regning og risiko. Retur av vare(r) uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr godtas ikke. Vi vil da anse varen som brukt. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet. Dette gjelder også hørselvern.

Kansellering/endring på bestilling:
Hos workwell ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig, og vårt lagerteam starter å behandle din ordre umiddelbart etter bestilling. Det er derfor ikke mulig å gjøre endringer eller kansellere en ordre etter bestillingen er lagt inn.

10. Levering og forsinkelse
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss. Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-5 virkedager, men det kan også være tilfeller med 7-10 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos workwell AS eller Postnord. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.

Har du mottatt pakken din, men mangler deler av ordren din, er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

Hvis du har mottatt en SMS om at pakken er levert i din postkasse/på døren og pakken ikke er der er det viktig at du kontakter oss umiddelbart slik at vi får etterlyst pakken så raskt som mulig. Det samme gjelder om du har mottatt bare deler av din ordre. Om det ikke gis beskjed umiddelbart vil pakken ansees mottatt i sin helhet etter at Postnord har varslet om at pakken er utlevert. Vi sender alltid alle varene samlet i samme pakke fra oss.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen, har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk. Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.

Mangler du returskjema kan du sende oss en e-post, så sender vi ut nytt.

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden.

Riverty kan kontaktes på telefon 22 87 89 30, på e-post customercare@riverty.no eller på www.riverty.com.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91, på e-post info@klarna.no eller på www.klarna.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

Reklamasjonsvarer skal sendes i retur til oss innen rimelig tid, senest innen 14 dager etter at du har fått godkjent reklamasjonen via mail fra oss.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse:
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving:
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning:
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.


Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr:
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer:
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster workwell kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 350,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

Finner du ikke det du leter etter?